Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Gryfino

Dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej do obiektów eksploatowanych przez PUK sp. z o.o. w Gryfinie nr sprawy 69/S/2019

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

ZAMAWIAJĄCY:

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o., 74-100 Gryfino, ul. Szczecińska 5, zarejestrowane
w Sądzie Rejonowym w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod nr 0000133946, wysokość kapitału zakładowego 15 767 500,00 zł,
NIP 858-000-74-76, REGON 811195875

ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM
W CELU UDZIELENIA ZAMÓWIENIA SEKTOROWEGO
O WARTOŚCI PONIŻEJ 443 000 EURO 

Dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej do obiektów eksploatowanych

przez PUK sp. z o.o. w Gryfinie

 

Postępowanie prowadzone jest z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w trybie zapytania o cenę.

 

ROZDZIAŁ I - FORMA OFERTY

  1. Na ofertę składają się: oferta cenowa (zał. 1), oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu potencjału oraz osób niezbędnych do wykonania zadania (zał. 2).
  2. Oferta cenowa musi być sporządzona na formularzu oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zaproszenia.
  3. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie długopisem. Oferty nieczytelne zostaną odrzucone.
  4. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. Jeżeli upoważnienie nie wynika bezpośrednio z dokumentów rejestrowych do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
  5. W przypadku, gdy Wykonawca składa kopię jakiegoś dokumentu, musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (Wykonawca składa własnoręczny podpis poprzedzony dopiskiem „za zgodność”). Jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby.
  6. Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony w języku obcym dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę.
  7. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane. Ponadto, wszelkie miejsca,
    w których Wykonawca naniósł zmiany, muszą być przez niego parafowane.
  8. Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia, w tym również, wszelkie koszty dodatkowe związane z jego realizacją, wszelkich innych kosztów związanych z należytym wykonaniem zobowiązań określonych zaproszeniu, a bez których prawidłowe wykonanie zadania jest niemożliwe.
  9. Wykonawca zobowiązany jest do starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
  10. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  11. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie negocjacji z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę w celu uzyskania niższej ceny.

 

ROZDZIAŁ II - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Zakres przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej dla obiektów eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. w Gryfinie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.

  1. Wymogi stawiane Wykonawcom.

Wykonawca spełni warunek, jeżeli:

- zgodnie z art. 32 ust. 1 Prawo energetyczne posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

- zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Prawo energetyczne posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej lub posiadających aktualną umowę generalną z operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przyłączonym do sieci ENEA Operator sp. z o.o. – w przypadku Wykonawców niebędących Właścicielami sieci dystrybucyjnej.

Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

  • Znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej pozwalającej na prawidłową i terminową realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.  
  1. Termin wykonania przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje okres kolejnych 12 miesięcy liczony od dnia 01.01.2020r.

Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.

Projekt umowy przygotowuje Wykonawca. Zamawiający dopuszcza zapisy stosowane standardowo przez Wykonawcę, z uwzględnieniem zapisów zawartych w Istotnych dla stron postanowieniach umowy.

Rozpoczęcie dostaw nastąpi nie wcześniej niż po skutecznym wypowiedzeniu dotychczas obowiązujących kompleksowych umów dostarczania energii oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmian sprzedawcy.

Przewidywany termin rozpoczęcia dostaw od nowego dostawcy – 01.01.2020r.

 

4. Termin związania ofertą

Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 7 dni od upływu składania ofert tj. począwszy od dnia składania ofert.

5. Termin i miejsce składania ofert.

  • Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, Sekretariat, w terminie do dnia 11.10.2019 do godz 11.00 
  • Za termin złożenia oferty uważa się termin jej wpływu do Zamawiającego.
  • Osoby do kontaktu :

- w sprawach dotyczących organizacji postepowania

Katarzyna Kapczyńska tel. 91 402 39 43

- w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia

Dariusz Pasik tel. 91 402 39 60, 661-310-002

 

6. Istotne postanowienia realizacji zamówienia

  • Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne, przepisami wykonawczymi tej ustawy, Kodeksem cywilnym oraz zasadami określonymi w koncesjach.
  • Określone przez Zamawiającego prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter jedynie orientacyjny i nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym wypadku nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Wykonawca nie ma prawa do nałożenia kar za inne niż szacunkowe zużycie energii elektrycznej.
  • Jeżeli istnieje taka koniczność Wykonawca będzie zobowiązany do zgłoszenia sprzedawcy energii do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
  •  Wykonawca jest uprawniony do wskazania w ofercie cenowej innych niż dotychczas stosowane u zamawiającego taryf energetycznych, jeżeli uzna, że taryfy zaproponowane są korzystniejsze od dotychczasowych
  • Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne i jakościowe związane z zapisami Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. Wykonawca powinien posiadać lub zawrzeć generalną umowę o świadczenie usług dystrybucji umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej odbiorcom przyłączonym do sieci ENEA Operator sp. z o.o.
  • Zakup energii elektrycznej nastąpi po skutecznym rozwiązaniu dotychczasowej umowy oraz po skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy oraz wejściu w życie nowych umów o świadczenie usług obrotu i dystrybucji.
  • Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej do obiektów eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. w Gryfinie w wyznaczonym terminie jest zobowiązanie Wykonawcy do skutecznego przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
  • Zamawiający upoważnia nowego sprzedawcę (Wykonawcę) do reprezentowania go przed Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
  •  Na chwilę obecną Zamawiający pobiera energie elektryczną na podstawie umów kompleksowych zawartych na czas określony oraz nieokreślony.

7. Warunki płatności

Płatności będą realizowane przelewem w okresach ustalonych przez Wykonawcę, w terminie 30 dni od daty wystawienia prawidłowo wystawionej faktury VAT na wskazane konto Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT w terminie nie dłuższym niż 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego za który wystawiana jest faktura. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich, wg wartości nominalnej przedmiotu zamówienia.

 

8. Wykaz dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postepowaniu:

Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

  1. Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy – załącznik nr 1
  2. Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3
  3. Oświadczenie Wykonawcy – załącznik nr 2
  4. Istotne postanowienia umowy – załącznik nr 4
  5. Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej, wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
  6. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) – wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie – załącznik nr 5

 

9. Miejsce i termin składania oferty:

  1. Termin składania ofert – do dnia 11.10.2019  godz.11.00
  2. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty w następujący sposób:

- osobiście lub pocztą w siedzibie Zamawiającego – ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino

- w formie elektronicznej na adres: sekretariat@pukgryfino.pl

  1. Oferty złożone po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiający opublikuje na stronie internetowej wyniki postępowania.

 

10. Cena za realizację przedmiotu zamówienia:

  1. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spełniającą warunki określone w zapytaniu ofertowym.
  2. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według następujących kryteriów oceny ofert:
  • Cena sprzedaży energii – 95% jako średnia cen wszystkich wymienionych kosztów niezbędnych do realizacji zamówienia
  • Cena odkupu energii wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej – 5%
  1. Oferty oceniane będą na podstawie sumy całkowitej brutto podanej przez Wykonawcę na formularzu ofertowym i obliczane według następującego wzoru :

 

                                                                         Cn

P = _______________ x 100 pkt x Wg

                                                                          Cb

Gdzie:

P – oznacza liczbę punktów przyznanych badanej ofercie

Cn – oznacza cenę całkowitą brutto oferty najtańszej

Cb – oznacza całkowitą cenę brutto badanej oferty

Wg – oznacza wagę kryterium (w %) = 100%

  1. Cena oferty musi być skumulowana, aby uwzględniała realizację przedmiotu zamówienia za cały okres zamówienia oraz uwzględniała jego specyfikę. Cena musi zawierać wszystkie elementy cenotwórcze realizacji zamówienia, w szczególności koszty wszystkich obowiązujących opłat i podatków, podatek VAT, inne koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia.
  2. Na załączonym formularzu ofertowym należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie /udzielenie przedmiotu zamówienia oraz podać wysokość stawki podatku VAT.
  3. Cena oferty musi być wyrażona w polskich złotych, liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
  4. Wykonawca w cenie oferty powinien uwzględnić wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia.

 

11. Inne postanowienia:

  1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postepowaniu
  2. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści oferty lub dokumentów wymaganych od Wykonawcy
  3. Zamawiający odrzuci ofertę niezgodną z przepisami prawa.
  4. Przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może dokonać modyfikacji treści niniejszego zapytania ofertowego lub odwołać niniejsze zapytanie ofertowe. Modyfikacja treści zapytania ofertowego lub jego odwołanie nastąpi w taki sposób, w jaki nastąpiło jego przekazanie Wykonawcom.
  5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamknięcia niniejszego zapytania ofertowego bez dokonania wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert.
  6. Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

12. Ochrona danych osobowych.

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Zamawiający informuje, że:

  1. administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Spółka z o.o. z siedzibą w Gryfinie, ul. Szczecińska 5;
  2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod@puk.gryfino.pl, tel. 91 402 39 45;
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą:
    1. w celu wykonania umowy - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
    2. do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., tj.: podania danych osobowych w związku z czynnościami procesowymi dotyczącymi roszczeń związanych z zawartą umową,
    3. do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., tj.: dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową.
  4. odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  5. Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres realizacji umowy oraz dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową;
  6. posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  7. mają Państwo prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych ze względu na Państwa szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy przetwarzamy Państwa dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu;
  8. mają Państwo prawo do przenoszenia Państwa danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Państwa danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Można przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Państwa dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Państwu tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie umowy z Państwem lub na podstawie Państwa zgody;
  9. mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  10. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.

 

13. Załączniki:

  1. Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy
  2. Załącznik nr 2 – Oświadczenie Wykonawcy
  3. Załącznik nr 3 – Opis Przedmiotu Zamówienia
  4. Załącznik nr 4 – Istotne postanowienia Umowy
  5. Załącznik nr 5 – Pełnomocnictwo

Załączniki do pobrania

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1 01.10.2019.14.27.14_zaproszenie_ENERGIA_2019-2020.pdf Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:27:14 6,0MB 18 razy
2 01.10.2019.14.27.29_zalacznik_nr_1_-_formularz_ofertowy.pdf Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:27:29 1,2MB 14 razy
3 01.10.2019.14.27.41_zalacznik_nr_2_-_oswiadczenie.pdf Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:27:41 1,1MB 12 razy
4 01.10.2019.14.27.54_zalacznik_nr_3_-_opis_przedmiotu_zamowienia.pdf Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:27:54 882,5KB 16 razy
5 01.10.2019.14.28.06_zalacznik_nr_4_-_Istotne_Postanowienia_Umowy.pdf Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:28:06 969,7KB 13 razy
6 01.10.2019.14.28.23_zalacznik_nr_5_-_pe_Onomocnictwo.pdf Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:28:23 1,3MB 11 razy
7 01.10.2019.14.28.46_za_Oacznik_nr_1_formularz_ofertowy.doc Po terminie otwarcia ofert 2019-10-01 14:28:46 86,5KB 13 razy
Wynik postępowania
1 15.10.2019.14.16.08_informacja_o_wyborze.pdf 2019-10-15 14:16:08 760,4KB
Informacja z otwarcia ofert
1 11.10.2019.13.20.57_informacja_z_otwarcia_ofert.pdf 2019-10-11 13:20:57 558,5KB

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Katarzyna Kapczyńska 01-10-2019 14:27
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Katarzyna Kapczyńska 01-10-2019
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Kapczyńska 15-10-2019 14:16