REMONT OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W GARDNIE 5/S/2013
OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Gryfinie informuje o wyniku postępowania prowadzonego na podstawie art. 133 ust. 1 w związku z art. 132 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych do udzielenia przedmiotowego zamówienia w/w ustawy nie stosuje się. Postępowanie prowadzone jest na podstawie regulaminu wewnętrznego Spółki zgodnie z Zarządzeniem nr 63/2011 z dnia 20.12.2011r. Prezesa Zarządu - Dyrektora Naczelnego PUK sp. z o.o. w Gryfinie, w trybie przetargu nieograniczonego na:
REMONT OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W GARDNIE
5/S/2013
ogłoszonego na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej Zamawiającegowww.bip.puk.gryfino.pl w dniu 10.07.2013r.
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego złożona została 1 oferta:
Zakład Usług Technicznych
AGH Atlasiński i Wspólnicy S.J.
ul. Chociszewskiego 41/43
60-256 Poznań
Liczba pkt w kryterium CENA – 100% : 100 pkt
2. Wybrano ofertę:
firma (nazwa) Zakład Usług Technicznych AGH Atlasiński i Wspólnicy Spółka Jawna
adres ul. Chociszewskiego 41/43, 60-256 Poznań
Uzasadnienie wyboru: Wykonawca spełnił wszystkie wymagania określone w siwz i uzyskał najwyższą liczbę punktów.
(tekst ogłoszenia również w załączniku)
WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA (w załączniku do niniejszego ogłoszenia) 23.07.2013r.
ZMIANA TERMINU
SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 02.08.2013r. do godz. 10:00
OTWARCIA OFERT NA DZIEŃ 02.08.2013r. o godz. 10:30
POZOSTAŁE INFORMACJE W ZAŁĄCZNIKU z dnia 23.07.2013r.
Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie.
Realizacja zamówienia jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Umowy
o przyznanie pomocy Nr 00101-6921-UM1600152/10 w ramach działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013 z dnia 10.02.2011r.
Gryfino: REMONT OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
W GARDNIE
Numer postępowania: 5/S/2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Na podstawie art. 133 ust. 1 w związku z art. 132 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych do udzielenia przedmiotowego zamówienia w/w ustawy nie stosuje się. Postępowanie prowadzonejest na podstawie regulaminu wewnętrznego Spółki zgodnie
z Zarządzeniem nr 63/2011 z dnia 20.12.2011r. Prezesa Zarządu - Dyrektora Naczelnego PUK sp. z o.o. w Gryfinie.
Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego podprogowego sektorowego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 416 30 51,
fax. 91 416 30 51 wew. 116, e-mail: sekretariat@puk.gryfino.pl.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:REMONT OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W GARDNIE 5/S/2013
II.1.2) Rodzaj zamówienia:roboty budowlane
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest remont oczyszczalni ścieków w Gardnie według wariantu I określonego
w „Koncepcji technologicznej remontu oczyszczalni ścieków w Gardnie” stanowiącej zał. nr 10 do siwz. Zakres rzeczowy:
- roboty remontowo modernizacyjne – 1kpl
- pomieszczenie sita – 1 kpl
- pomost dodatkowy i zsyp – 1 kpl
- zakup i montaż sita – sito oddzielające skratki i piasek – 1 kpl
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w specyfikacji istotnych warunkach zamówienia (dalej: siwz) oraz dokumentacji technicznej stanowiącej załączniki do siwz.
UWAGA!
Zamawiający nie przewiduje w czasie prowadzenia prac remontowych wyłączenia oczyszczalni z eksploatacji.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):45.25.21.27-4 Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:do dnia 31.10.2013r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:Wykonawca nie przewiduje wniesienie wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył dwie roboty budowlane polegające na remoncie lub modernizacji bloków biologicznych oczyszczalni ścieków o wartości min. 100 tys. zł każda, przy czym co najmniej jedna z tych robót polegała na remoncie lub modernizacji BIOBLOKU typu MU o przepustowości co najmniej 50m3 na dobę.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą w czasie realizacji zamówienia:
Kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub równoważne w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych jako kierownik budowy/robót, w tym min. 1 inwestycji – zakończonej i odebranej – obejmującej remont lub modernizację oczyszczalni ścieków.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w sekcji III.3) niniejszego ogłoszenia, wraz z ofertą należy złożyć:
- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz);
W przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone np. poświadczenie, referencje, protokoły i inne (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz);
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz.
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do siwz);
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz.
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do siwz).
W przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inny dokument, który udowodni zamawiającemu, że wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia (w przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) wraz z dokumentami dotyczącymi w szczególności:
- zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w sekcji III.3) ogłoszenia, polega na zasobach innych podmiotów, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz w celu oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów.
W przypadku składania oferty wspólnej dokumenty mogą być wystawione na wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub jednego z nich.
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie:
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
- wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, lub zostali zobowiązani do zapłaty kary umownej, jeżeli szkoda ta lub obowiązek zapłaty kary umownej wynosiły nie mniej niż 5% wartości realizowanego zamówienia i zostały stwierdzone orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
11) wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;
4) należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawyz dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z postępowania należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz);
W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokumenty składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.
- listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (zał. nr 7 albo zał. 8 do siwz),
W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia dotyczące tego podmiotu.
III.5) INNE DOKUMENTY
- formularz cenowy (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz) - należy wypełnić wszystkie pozycje w formularzu,
- pełnomocnictwo do podpisania oferty cenowej i załączników oraz poświadczania za zgodność z oryginałem dokumentów składanych wraz z ofertą (w przypadku gdy dokumenty te podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie rejestrowym lub ewidencyjnym),
- pełnomocnictwo, o którym mowa w ppkt 2 musi być dołączone do oferty w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem.
WYKONAWCY WSPÓŁNIE UBIEGAJACY SIĘ O ZAMÓWIENIE
- Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
- Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców.
- Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania; zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.
-
Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
- oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie ze siwz;
- sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
- dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub informację o braku przynależności do grupy kapitałowej - składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu,
-dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wykaz dostaw, wykaz osób itp. składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących każdego Wykonawcy muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, którego dotyczą.
6. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum zawierającą co najmniej:
- zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
- określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
- czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
7. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 - 6 niniejszego rozdziału.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Przewidywane zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w szczególności w następującym zakresie:
1)Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy:
a)zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie przejęcia robót;
b)zmiany spowodowane innymi okolicznościami skutkującymi wstrzymaniem robót przez Zamawiającego,
c) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji,
d) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego lub Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności wymienionych w ppkt. 1 powyżej termin zakończenia wykonywania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
2)Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
a)zmiany technologiczne, w szczególności konieczność zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót objętych umową,
3)Zmiany osobowe – zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Kontraktu na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w Prawie budowlanym, a także w SIWZ,
4)Pozostałe zmiany:
a)korzystne zmiany dla Zamawiającego,
b)zmniejszenie zakresu rzeczowego wymagające zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy proporcjonalnie do zmienionego zakresu rzeczowego lub innych elementów,
c)Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w ramach zawartej umowy. Zmiana ta nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę.
d) zmian redakcyjnych umowy oraz
e) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron,
f) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, jak również
g) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy.
W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy.
Niezależnie od powyższego zawsze dopuszczalne są zmiany umowy korzystne dla Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień Umowy mogą być wprowadzone w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej, jedynie po akceptacji zmian i wyrażeniu zgody na ich wprowadzenie przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany postanowień do zawartej umowy wymagają podpisania przez strony aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Termin składania ofert: 25.07.2013r. godzina 10:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino - sekretariat.
IV.4.2) Termin związania ofertą:okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.3)Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, a także dopuszcza negocjacje po złożeniu ofert. Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa w miejscu i terminie określonym w zawiadomieniu o wyborze oferty.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Joanna Muszalska | 10-07-2013 15:00 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Joanna Muszalska | 10-07-2013 |
Ostatnia aktualizacja: | Joanna Muszalska | 12-08-2013 10:59 |